ulricehamns-golfklubb_114.jpg

ulricehamns_golfklubb_form_green_beige_e

BÖRJA SPELA GOLF /
GRÖNT KORT UTBILDNING

Gå en nybörjarkurs och ta Grönt kort. I utbildningen ingår kurslitteratur, rangebollar och lån av utrustning under kursen, 10 timmar praktisk och teoretisk träning. kursen ger dig behörighet till material på nätet med instruktionsfilmer och kunskapstester. Du blir också provmedlem efter kursen så att du direkt kan komma ut på banan och praktisera det du lärt dig.

LEKTIONER /
KLUBBUTPROVNING

Vår tränare Rasmus Artursson (PGA) har många års erfarenhet av utbildning inom golfen. Rasmus erbjuder enskilda eller grupplektioner för såväl nybörjare som erfarna spelare. Rasmus kan även hjälpa dig att prova ut ny utrustning. Vi har en fin studio och all nödvändig utrustning som krävs för att göra en "custom fitting" och hitta den perfekta utrustningen för dig.

ulricehamns-golfklubb_lektioner.jpg
ulricehamns-golfklubb_slope.jpg
ulricehamns_golfklubb_form_green_himmel_

JUNIOR

På Ulricehamns Golfklubb har vi juniorverksamhet riktat till barn och ungdomar i alla åldrar.