ulricehamns-golfklubb_junior.jpeg

JUNIOR

BARN- & UNGDOMSVERKSAMHET

Ulricehamns Golfklubb erbjuder aktiviteter och träningar för barn och ungdomar i alla åldrar.

Träningsdagar
Måndag, onsdag, torsdag, se träningsgrupper för mer information.

Dessa aktiviteter är förknippade med deltagaravgift.

Image by Peter Drew

GOLFÄVENTYRET

För våra yngsta golfare är Golfäventyret en rolig väg till ett framtida grönt kort.

Image by Will Porada

MÅNDAGSTOUREN

När du har ditt gröna kort och vill börja spela golf på "stora banan".

Image by Will Porada

TRÄNINGSGRUPPER

För barn & ungdomar som har grönt kort erbjuder vi möjligheten att delta i olika anpassade träningsgrupper.

Image by Samantha Gades

TÄVLINGAR

För dig som är tävlande UnGK junior, här hittar du all information du behöver.

VISION

Golfklubben skall vara en naturlig mötesplats där ungdomar träffas, trivs och utvecklas som individer och i sitt golfspel.

Ge möjlighet till att utöva golf på alla nivåer.

VÄRDERINGAR

Vi vill ge barn/ungdomar en meningsfylld fritid med stor känsla
av kamratskap och gruppkänsla.

Verksamheten skall utmärkas av kvalitet och kontinuitet och också ta hänsyn till den enskilde individens förmåga och förutsättningar.

Till vår klubb är alla välkomna, både de som ser golfen som en möjlighet att få umgås och spela med sina kompisar, men också de som vill satsa på golfen för att på sikt etablera sig som tävlings- och elitspelare.