Till säsongen 2023 tar vi stora kliv mot en ytterligare förbättrad golfanläggning.

De flesta av Er har säkert hört talas om det stora projekt vi nu ska genomföra på Ulricehamns Golfklubb som vi döpt till

UnGK 65+.

Närmare 90% av projektet finansieras genom generösa bidrag från Allmänna arvsfonden, Sparbanksfonden Ulrica och Åsundens regleringsfond.

Det rör sig om asfaltering av gångvägar, byggnation av nya tees, ombyggnation av bunkrar, nya toaletter mm. Allt i syfte att tillgänglighetsanpassa vår anläggning för målgruppen 65+

Men, vad innebär då detta för alla oss andra medlemmar i UnGK. Även om projektet är riktat till en specifik målgrupp så kommer projektet givetvis också vara till mycket stor glädje för alla oss övriga medlemmar och gästande golfspelare.

Varmt välkomna till en informationsträff om projekt UnGK 65+ i klubbens restaurang på onsdag den 28/9 kl. 18:00.

Vi kommer i detalj presentera vad som kommer ske på respektive hål och det kommer förstås vara fritt fram för frågor och synpunkter.

/Christer Wiik

Klubbchef, UnGK

Ni vet väl om att vi finns på Facebook och Instagram.

Om du inte redan följer oss så börja med det nu.

På våra sociala medier håller vi er informerade i stort och smått. Dela gärna också inlägg från oss så hjälper du oss att marknadsföra vår fina anläggning.