Kommande tävlingar på UnGK.

Hej Golfvänner,

Vi har ett par roliga tävlingar kvar på säsongen som vi gärna vill påminna om:

Söndag 28/8 UnGK:s "DUBBELHÅL"

Shotgun-start kl. 09:00

(Modifierad poängbogey, 2-mannalag.)

Det här kommer bli en väldigt rolig tävling och den går till så här:

På samtliga greener kommer det finnas två hål och flaggor att spela mot, en med enkel/normal

placering (GUL flagga) och en med svår placering (RÖD flagga).

Efter det att man spelat in på greenen bestämmer spelaren vilket hål man avser att håla i.

Hålar man i på det svårt placerade hålet så får man dubbel poängskörd.

Efter det att man gjort första slaget mot valt hål kan man ej ändra sig. De två spelarna i laget kan men måste inte välja samma hål.

Det finns en skillnad på par 3 hålen, där väljer man vilket av hålen man skall spela mot redan på utslaget.

Exempel: Två spelare i ett lag slår in sina respektive andraslag på greenen på ett par 4 hål.

Spelare A har inget extraslag, spelare B har ett extraslag.

Spelare A väljer den gula (enkla) flaggan och hålar i efter två puttar vilket innebär par och två poäng.

Spelare B väljer den röda (svåra) flaggan och hålar i efter tre puttar. Det hade normalt sett gett två poäng men den röda/svåra flaggan ger dubbla poängen, alltså fyra poäng vilket blir lagets poäng på detta hål.

Gå in på "Min golf" och anmäl ditt lag.

Söndag den 18/9, UnGK:s 3-manna Scramble.

Klassisk populär 3-manna Scramble, fixa ditt lag och gå in på "Min golf" och anmäl er.

Välkomna och Lycka till.

Följ oss på Sociala medier.

Ni vet väl om att vi finns på Facebook och Instagram. Om du inte redan följer oss så börja med det nu. På våra sociala medier håller vi er informerade i stort och smått. Dela gärna också inlägg från oss så hjälper du oss att marknadsföra vår fina anläggning.

Spela väl, vi ses!

/Christer