Del 2 i årets medlemsundersökning på gång och rapport från årets KM.

Den 24/8 kommer hälften av Er medlemmar att få den andra enkäten av årets medlemsundersökning från Players 1st i sin mailkorg. (Observera att den kan hamna i skräpkorgen.) För oss på klubben är dina svar viktiga och vi tackar på förhand för att du tar dig tiden att delta.

Players 1st ett utmärkt verktyg för att få reda på hur alla vi medlemmar ser på klubbens verksamhet och anläggning. Synpunkterna från Er, våra medlemmar, är mycket viktiga och resultatet kommer att användas i styrelsens och klubbledningens arbete med att göra rätt prioriteringar och sätta upp mål för klubbens framtid. Jag försäkrar Er om att vi noggrant kommer gå igenom och analysera alla Era synpunkter. Vi kommer också redovisa resultaten från undersökningarna till Er framöver.

Undersökningen genomförs av det danska företaget Players 1st i samarbete med Svenska Golfförbundet, där ca 370 svenska golfklubbar deltar. I undersökningen ställs frågor om bland annat bana, klubbliv, service, träning och restaurang.

Undersökningen vänder sig till medlemmar från 19 år och skickas ut via mejl vid två tillfällen under golfsäsongen, till hälften av medlemmarna vid varje tillfälle.

Återigen, stort tack för din medverkan, den gör skillnad!

/Christer Wiik

Klubbchef, UnGK

Rapport från årets klubbmästerskap.

Vilket fantastiskt KM det blev, härlig stämning, sol från klarblå himmel och alldeles enastående resultat. Sista speldagen bjöd på stor dramatik när Adam Wallin hade chansen att med en eagle på hål 18 slå nytt banrekord. Eaglechipen gick inte i men det gjorde birdieputten vilket gjorde att han tangerade Robert Jonassons fantastiska rekord på 62 slag, 9 under par. Händelsen får ju ytterligare en dimension då båda dessa grymma golfspelare gick tillsammans i ledarbollen. Efter 3 fantastiska rundor med resultaten 64, 64, 62 (23 under par!) Stod Wallin som slutsegrare, 28 slag före tvåan Robert Jonasson.

Adam Wallin & Robert Jonasson

På damsidan var det mycket jämt efter första dagens spel, Amanda Lindahl och Wilma Efraimsson stod båda på 73 slag inför avgörande rundan på söndagen. Här blev det till slut Amanda som drog det längsta strået och försvarade därmed sin klubbmästartitel från förra året. Slutresultatet för Amanda blev 73, 73 (4 över par), 4 slag före Wilma som slutade på andra plats.

Wilma Efraimsson & Amanda Lindahl

Det var förstås fler som presterade stort under årets KM, De som lyckades allra bäst var dessa övriga vinnare:

H40: Daniel Blomgren H50: Henrik Karlsson H60: Ola Nilsson H70: Klas-Göran "Klasse" Karlsson

H75: Sten-Olof "Svante" Svantesson

Stort grattis säger vi till alla klubbmästare 2022.

Nedan följer lite bilder från årets KM.

Spela väl, vi ses!

/Christer